Risgröten innehöll havrefras
Köper alltid pama minutris, för att den funkar för oss hemma. Vi är allergiska mot det mesta. Själv tål jag varken vete eller havre m m. När det senaste paketet började ta slut, föll det, (döm om min förvåning), ut en hel havrefras när jag hällde upp flinorna i kastrullen. Inte konstigt tänkte jag att jag har haft ont i magen varje dag sedan jag började på det paketet. Nu har jag tagit ett annat paket och magen är lugn igen. Men jag känner mig inte lika trygg med Pama minutris längre. Känns inte som om man kan lita på deras märkning. Det har ju ändå symbolen för glutenfritt på sig!
Skriven av Tanja
Skrevs maj 2007
Oj! Det lät ju inte alls bra ju. Du måste ju ringa tillverkaren och höra med dom. Jag menar, det är ju den glutenfria symbolen på paketet och allt.
Skriv här igen när du pratat med dom så vi andra får höra vad dom säger.
// Nina
Skriven av Nina
Skrevs maj 2007
Har äntligen fått fram telefonnummer(det fanns ej på paketet) och fått tag på leverantören. De hade ingen aning om hur det kan ha hänt. Har nu skickat in mitt paket och havrefasen för analys till dem. Men processen mal mycket långsamt, återkommer i ämnet när jag hört något från dem!
Skriven av Tanja
Skrevs augusti 2007
Idag kom svaret från leverantören! Det lyder: "Fabrikanten har undersökt de prov som du retunerade till oss. För att få klarhet i vad som gått fel har en omfattande genomgång av fabriken gjorts och man bedömer att ett produktionstekniskt fel skett vilket är djupt beklagligt. Åtgärder har nu vidtagits så att problemet inte ska uppstå igen."
Vet inte vad man skall tro om detta, men titta lite extra noga i paketen om ni använder Pama minutris, tycker jag...
Skriven av Tanja
Skrevs november 2007
Skriven av Tanja
Skrevs maj 2007
Oj! Det lät ju inte alls bra ju. Du måste ju ringa tillverkaren och höra med dom. Jag menar, det är ju den glutenfria symbolen på paketet och allt.
Skriv här igen när du pratat med dom så vi andra får höra vad dom säger.
// Nina
Skriven av Nina
Skrevs maj 2007
Har äntligen fått fram telefonnummer(det fanns ej på paketet) och fått tag på leverantören. De hade ingen aning om hur det kan ha hänt. Har nu skickat in mitt paket och havrefasen för analys till dem. Men processen mal mycket långsamt, återkommer i ämnet när jag hört något från dem!
Skriven av Tanja
Skrevs augusti 2007
Idag kom svaret från leverantören! Det lyder: "Fabrikanten har undersökt de prov som du retunerade till oss. För att få klarhet i vad som gått fel har en omfattande genomgång av fabriken gjorts och man bedömer att ett produktionstekniskt fel skett vilket är djupt beklagligt. Åtgärder har nu vidtagits så att problemet inte ska uppstå igen."
Vet inte vad man skall tro om detta, men titta lite extra noga i paketen om ni använder Pama minutris, tycker jag...
Skriven av Tanja
Skrevs november 2007
Skriv ett svar
Forumet är under omarbete, och du kan inte svara på ett inlägg i nuläget.Forumets kategorier
- Allergier utomlands (940 st)
- Allergiska barn (1621 st)
- Anslagstavlan (1046 st)
- Åsikter och önskemål (181 st)
- Återkallelser (135 st)
- Bakning (229 st)
- Fisk och skaldjur (32 st)
- Gluten och vete (3038 st)
- Höns och Ägg (176 st)
- Kombination av allergier (383 st)
- Mjölk och laktos (1914 st)
- Nötter (119 st)
- Recept (303 st)
- Restaurang och Café (278 st)
- Soja (85 st)
- Tips & Råd (507 st)
- Växtproteiner (63 st)